Dlaczego kosiarka nie może automatycznie wrócić do stacji ładującej?
Podczas codziennego użytkowania czasami może się zdarzyć awaria powrotu. Zapoznaj się z możliwymi przyczynami tego problemu poniżej i przeprowadź odpowiednie rozwiązywanie problemów.
- Możliwa przyczyna
– Słaby odbiór sygnału satelitarnego
– Upewnij się, że antena jest zainstalowana na otwartej przestrzeni, aby uzyskać dobry odbiór sygnału satelitarnego.
– Usuń wszystko, co blokuje górną powierzchnię kosiarki, aby kosiarka dobrze odbierała sygnał. - Możliwa przyczyna
– Zakłócenia w komunikacji sygnału między kosiarką a stacją ładującą.
– Usuń przeszkody w pobliżu stacji ładującej, które zakłócają komunikację sygnału. - Możliwa przyczyna
– Stacja ładująca i antena zostały przesunięte od czasu procesu mapowania
– Zabezpiecz stację ładującą i antenę oraz odbuduj mapę.
Jeśli problem nadal występuje po wykonaniu powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażowej.
Ścinki trawy utknęły w ostrzu. Czy powinienem się tym martwić?
Proszę się nie martwić. To normalne, że skoszona trawa gromadzi się na ostrzach, co nie wpływa na funkcję koszenia. Ostrza mogą nadal obracać się wokół śrub, gdy uderzą w obcy przedmiot. Podczas wymiany ostrzy można usunąć nagromadzone ścinki trawy.
Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa*
*Ostre ostrza, podczas wymiany ostrzy należy nosić grube rękawice.
Moja kosiarka miga na żółto/odbiera słaby sygnał satelitarny. Co powinienem zrobić?
Gdy kosiarka miga na żółto podczas koszenia/naprowadzania/ustawiania, oznacza to, że kosiarka odbiera słabe sygnały satelitarne. Jeśli kosiarka od czasu do czasu miga na żółto, po czym może wrócić do normalnego działania. Wtedy nie musisz się martwić. Jest to sporadyczny problem, który może wystąpić podczas codziennego użytkowania. Jeśli jednak kosiarka stale ma problemy z odbiorem sygnału satelitarnego, zapoznaj się z możliwymi przyczynami tego problemu poniżej i przeprowadź odpowiednie rozwiązywanie problemów.
- Możliwa przyczyna
– Sygnał satelitarny zostaje zablokowany przez ukształtowanie terenu lub inne przeszkody;
– Sprawdź, czy antena jest zainstalowana w otwartej, niezacienionej przestrzeni. Możesz skorzystać z termogramu sygnału satelitarnego w aplikacji Navimow i przenieść antenę do zalecanego obszaru zielonego.
– Skonfiguruj granicę, na której sygnał satelitarny jest poważnie blokowany. - Możliwa przyczyna
– Wersja oprogramowania układowego kosiarki jest za stara.
– Sprawdź, czy dostępna jest nowa wersja oprogramowania sprzętowego do aktualizacji.
– Jeśli tak, zaktualizuj oprogramowanie układowe kosiarki do najnowszej wersji. - Możliwa przyczyna
– Sprzęt anteny GNSS jest uszkodzony.
– Sprawdź kolor kontrolki anteny GNSS. Jeśli kontrolka anteny nie świeci, oznacza to problem z anteną GNSS. Skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażnej.
Jeśli po wykonaniu powyższych instrukcji kosiarka nadal miga na żółto, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażowej.
Po naprawie mój Navimow wyświetla ciągłe czerwone światło. Co powinienem zrobić?
Jeśli po naprawie kosiarka i stacja ładująca stale świecą na czerwono, oznacza to, że kosiarka i stacja ładująca są niedopasowane. Aby rozwiązać problem, może być konieczne ponowne skontaktowanie się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażowej.
Dlaczego moja kosiarka często zgłasza „podnoszenie” podczas koszenia?
- Możliwa przyczyna
– Uniwersalne koło (przednie koło) zablokowane
– Naciśnij i przytrzymaj przycisk OK, aby wyłączyć kosiarkę, a następnie połóż kosiarkę do góry nogami i pociągnij z niewielką siłą za drążek, aż pojawi się gumowa osłona.
– Zsuń gumową osłonę i nasmaruj okrągłą metalową część.
Proszę obserwować, czy zabezpieczenie przed podniesieniem zadziała po zastosowaniu się do powyższej instrukcji rozwiązywania problemów. Jeśli nie ma znaczącej poprawy, skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażowej.
Dlaczego moja kosiarka wciąż uderza w obiekty za pomocą czujnika ultradźwiękowego?
Czujnik ultradźwiękowy wysyła fale dźwiękowe, które odbijają się echem po napotkaniu przeszkody. Wystarczająca energia dźwięku echa uruchamia czujnik, kosiarka zwolni, a następnie wykona manewr ominięcia przeszkody.
Następujące warunki mogą skutkować niewystarczającą energią echa (dlatego czujnik nie może zostać wyzwolony):
– Czujnik ultradźwiękowy nie jest ustawiony prosto względem przeszkody, a kąt przecięcia środka czujnika ultradźwiękowego i przeszkody jest duży.
– Materiał powierzchni przeszkody jest pomarszczony/porowaty.
– Przeszkoda ma mały przekrój (np. małe drzewo).
– Powierzchnia przeszkody jest lustrzana i ma nachylony kąt.
Jeśli okaże się, że czujnik ultradźwiękowy nie może zostać uruchomiony w pobliżu przeszkody, rozważ ustawienie strefy niedostępnej dla tego konkretnego obszaru.
Dlaczego dane mojej kosiarki znikają po zalogowaniu?
- Możliwa przyczyna
– Nie zalogowałeś się na konto powiązane z Twoją kosiarką. Obecnie, konto email i konto telefoniczne nie jest ze sobą powiązane. Oznacza to, że jeśli użytkownik posiada zarówno konto e-mail, jak i konto telefonu, nie może za pomocą swojego adresu e-mail zalogować się na swoje konto telefonu i uzyskać dostępu do danych zapisanych na koncie telefonu i odwrotnie. Kiedy więc użytkownik zaloguje się przez pomyłkę na konto, które nie jest powiązane z kosiarką i nie zdaje sobie z tego sprawy, może błędnie pomyśleć, że poprzednie dane kosiarki zniknęły.
Podręcznik rozwiązywania problemów
– wyloguj się z bieżącego konta i zaloguj na to, które jest powiązane z Twoją kosiarką.
Dlaczego nie mogę połączyć się z kosiarką przez Bluetooth?
- Sprawdź aplikację. Upewnij się, że używasz aplikacji Navimow, ale nie aplikacji Segway-ninebot.
- Sprawdź, czy połączenie Bluetooth Twojego telefonu jest włączone. Jeśli jest włączony, sprawdź, czy numer seryjny kosiarki jest wyświetlany w sekcji „Moje urządzenie”, „Dostępne urządzenie” lub „Więcej urządzeń”. Format numeru seryjnego to S2RXXXXXXX.
- Sprawdź, czy włączyłeś uprawnienia dostępu do Bluetooth i lokalizacji dla aplikacji Navimow. Aby otworzyć ustawienia uprawnień, przejdź do Ustawień na swoim smartfonie.
– W przypadku systemu iOS przewiń listę aplikacji w dół, aby znaleźć Navimow. Stuknij aplikację Navimow, aby otworzyć uprawnienia dostępu do Bluetooth i lokalizacji.
– W przypadku systemu Android zapoznaj się z częścią „Zmiana uprawnień aplikacji na telefonie z systemem Android”.
Czy mogę powiązać moją kosiarkę z wieloma kontami aplikacji?
Obecnie nie.
Jeśli chcesz powiązać kosiarkę z innym kontem, najpierw odłącz kosiarkę. Przejdź do Ustawienia > KOSIARKA > Odłącz urządzenie.
Jeśli kosiarka jest obecnie powiązana z innym kontem, pojawi się powiadomienie z informacją o powiązanym koncie. To ustawienie ma na celu ochronę urządzenia przed bezprawnym użytkowaniem, np. po kradzieży.
Jak zaktualizować oprogramowanie układowe Navimow H-Series?
Od czasu do czasu aktualizujemy funkcje i oprogramowanie układowe kosiarki. Aby uzyskać lepsze wrażenia użytkownika i zoptymalizowaną wydajność, zaleca się regularne aktualizowanie oprogramowania układowego.
Zwykle, gdy dostępne jest nowe oprogramowanie układowe, po aktywacji kosiarki i utrzymaniu połączenia z siecią w aplikacji pojawi się wyskakujące powiadomienie. Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi w wyskakującym oknie, aby ukończyć aktualizację.
Zawsze możesz sprawdzić dostępność aktualizacji ręcznie w aplikacji, przejdź do Ustawienia > KOSIARKA > Zarządzanie urządzeniami > Wersja oprogramowania układowego.
Pomyślna aktualizacja oprogramowania układowego zajmie 10-15 minut.
Podczas procesu aktualizacji nie wyłączaj urządzenia ani nie wykonuj innych operacji. Gdy aktualizacja się powiedzie, otrzymasz wyskakujące powiadomienie.
Aby pomyślnie ukończyć aktualizację, upewnij się, że:
– Kosiarka znajduje się w stacji ładującej.
– Kosiarka jest podłączona do sieci, a sygnał jest silny (przez 4G lub Wi-Fi).
– Poziom naładowania baterii przekracza 20%.
– Brak harmonogramu koszenia w ciągu najbliższej godziny.
Jeśli spełniasz powyższe warunki podczas przygotowań do aktualizacji oprogramowania układowego, ale nadal nie możesz przeprowadzić aktualizacji, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym w celu konsultacji.
Uwaga: niektóre nowe funkcje będą wymagały aktualizacji aplikacji i kosiarki do określonych wersji.
Czy mogę powiązać wiele kosiarek Navimow z jednym kontem aplikacji?
Tak, możesz przypisać wiele kosiarek do jednego konta. Otwórz aplikację, przejdź do Ustawienia > KOSIARKA > Przełącz/Dodaj urządzenie, aby dodać kolejną kosiarkę.
Jaka jest maksymalna odległość, jaką mogę zachować od kosiarki podczas zdalnego korzystania z połączenia Bluetooth?
Maksymalna odległość wynosi ok. 20m. Jeśli odległość jest większa, w aplikacji pojawi się wyskakujące okienko. Zalecamy jednak zachowanie odległości do 6 m, aby zapewnić stabilne połączenie Bluetooth. Zalecamy również korzystanie z sieci komórkowej lub Wi-Fi do wysyłania instrukcji do kosiarki, jeśli znajdujesz się z dala (>20 m) od urządzenia.
Ile kosiarek może pracować na tej samej mapie?
Na mapie może pracować tylko jedna kosiarka.
Dlaczego powinienem aktualizować oprogramowanie układowe?
Inżynierowie Navimow zawsze aktualizują funkcje i oprogramowanie układowe. Aby uzyskać lepsze wrażenia użytkownika i zoptymalizowane funkcje, zaleca się regularne sprawdzanie i aktualizowanie oprogramowania układowego.
Dlaczego czas pracy mojej kosiarki skrócił się pomimo pełnego naładowania?
Zwykle bateria starzeje się po długim okresie użytkowania, a czas pracy ulega skróceniu. Możesz skontaktować się ze sprzedawcą i poprosić o wymianę baterii, aby przywrócić pierwotny czas działania.
Poza tym czas pracy Navimow może ulec skróceniu podczas pracy na trawniku o skomplikowanych warunkach, takich jak wysoka trawa, skomplikowany układ itp. W takim przypadku, aby osiągnąć idealny czas pracy, można najpierw skosić wysoką trawę za pomocą innych narzędzi koszących i jeśli to możliwe, uprościć plan ogrodu.
Dlaczego moja kosiarka nie ładuje się?
Jeśli kosiarka nie wyświetla żadnych efektów świetlnych ani nie włącza się po podłączeniu do działającej stacji ładującej, oznacza to, że kosiarka może mieć problem z ładowaniem.
Poniżej przedstawiono możliwe przyczyny i odpowiednie instrukcje rozwiązywania problemów.
- Zwarcie
– Po wystąpieniu zwarcia nie można już ładować kosiarki. Jeśli kosiarka nie ładuję się i występują inne anomalia, wtedy jest bardzo prawdopodobne, że doszło do zwarcia. Aby rozwiązać ten problem, skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażowej. - Temperatura otoczenia jest zbyt wysoka lub zbyt niska, aby Navimow mógł się naładować
– Gdy temperatura otoczenia jest wyższa niż 40°C (104°F) lub niższa niż 5°C (41°F), kosiarka może się nie ładować. Aby rozwiązać ten problem, przenieś Navimow do miejsca, w którym temperatura mieści się w zakresie 5 ℃ ~ 40 ℃.
Dlaczego stacja ładująca nie działa?
- Akumulator ma wbudowaną funkcję ochrony przed temperaturą. Zabezpieczenie temperaturowe zostanie aktywowane przy 0°C (32°F)/50°C (122°F), a akumulator nie będzie ładowany, dopóki temperatura nie osiągnie 5℃ (41°F) lub więcej/nie spadnie do 40℃ (104°F) lub mniej.
- Sprawdź, czy stacja ładująca jest podłączona do źródła zasilania. Jeśli nie, włóż wtyczkę do odpowiedniego gniazdka elektrycznego.
- Sprawdź, czy listwa stykowa jest czysta. Jeśli nie, wyczyść ją, aby listwy stykowe kosiarki i stacji ładującej mogły się dobrze połączyć.
Jakiego typu baterii używają Navimow H-Series? Jak długo może działać bateria?
Navimow serii H wykorzystuje baterię litową. Ta bateria ma żywotność ponad 500 cykli. Nadal może zachować ponad 70% swojej pierwotnej pojemności po 500 pełnych cyklach ładowania.
W jaki sposób kosiarka łączy się ze stacją ładującą podczas ładowania?
Po powrocie do stacji ładującej, listwa ładująca na kosiarce mocno zetknie się z listwą stykową na stacji ładującej i rozpocznie się ładowanie.
Dlaczego czas ładowania i czas pracy podczas koszenia są znacznie skrócone?
Żywotność baterii zależy od tego, jak często produkt jest używany i od całkowitej liczby godzin pracy. Wraz z częstym użytkowaniem i używaniem przez dłuższy czas, bateria będzie działać krócej. To normalne. Akumulator może nadal zachować ponad 70% pierwotnej pojemności po 500 pełnych cyklach ładowania. Jeśli czas pracy jest znacznie krótszy niż zwykle po pełnym naładowaniu lub trawnik nie jest dobrze skoszony, skontaktuj się z serwisem w celu wymiany akumulatora.
Dlaczego moja kosiarka stoi po lewej/prawej stronie stacji ładującej, zamiast do niej wjechać?
- Nieprawidłowe ustawienie stacji ładującej.
– Przenieś stację ładującą w bardziej odpowiednie miejsce. Po przeniesieniu stacji ładującej musisz ponownie zmapować obszar.
– Jeśli błąd nadal występuje po wykonaniu powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, nie wahaj się skontaktować z nami w celu dalszej diagnostyki lub ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażowej.
Dlaczego mój Navimow traci postęp koszenia?
Po ponownym uruchomieniu Navimow (np. ręcznie lub automatycznie po OTA) postęp koszenia również jest resetowany.
Dlaczego mój Navimow nie reaguje natychmiast na polecenie koszenia?
Kosiarka Navimow musi ponownie zaplanować trasę po ponownym uruchomieniu lub osiągnięciu 100% postępu koszenia. W rezultacie czas oczekiwania na rozpoczęcie koszenia będzie wynosił kilka sekund, a czas ten zależy od wielkości i złożoności Twojej mapy.
Dlaczego Navimow porusza się po trawniku, ale go nie kosi?
- Czujnik zatrzymania ostrza jest wyzwalany przez długi czas.
– Jeśli czujnik zatrzymania ostrza jest włączony, wyłącz go, a następnie ponownie uruchom - Sygnał satelitarny jest słaby w niektórych obszarach roboczych. Jeśli sygnał satelitarny będzie słaby przez ponad minutę, Navimow powróci do stacji ładującej.
– To normalne. Jeśli w tym procesie sygnał zostanie odzyskany, Navimow wróci i będzie kontynuował koszenie.
Dlaczego mój Navimow wjeżdża na niedostępną wyspę?
Zwykle jest to spowodowane niedokładną lokalizacją z powodu słabego odbioru sygnału satelitarnego.
Zapoznaj się z testem sygnału w aplikacji, aby uzyskać zalecenia:
Jak sprawdzić sygnał satelitarny po ustawieniu mapy? Co powinienem zrobić, jeśli sygnał jest słaby?
Jeśli powyższa metoda nie rozwiąże problemu, skontaktuj się z naszym serwisem posprzedażowym.
Dlaczego mój Navimow nie może osiągnąć idealnej wydajności koszenia lub czasu pracy na akumulatorze, gdy akumulator jest rozładowany?
Bieżąca wydajność koszenia lub czas pracy na akumulatorze to wynik testu przeprowadzonego w kwadratowym, płaskim miejscu bez przeszkód. Rzeczywista wydajność może się różnić z powodu:
– Rzeczywisty stan trawnika (nachylenie, wybrzuszenie lub wiele kanałów łączących różne granice).
– Częste zmiany kierunku na złożonej mapie.
– Maksymalna pojemność baterii spada wraz z wiekiem, przyczyniając się do spadku wydajności.
Dlaczego moja kosiarka wraca do stacji ładującej bez zakończenia koszenia?
Możliwe przyczyny:
- Zadziałał czujnik deszczu
- Niski poziom naładowania baterii
- Poza zaplanowaną godziną koszenia
- Słaby sygnał satelitarny (migająca żółta kontrolka kosiarki)
Rozwiązania:
– punkty, 1 ;2 ;3 to normalne,
– punkt 4 proszę odnieść się do jak sprawdzić sygnał satelitarny po ustawieniu mapy? Co powinienem zrobić, jeśli sygnał jest słaby?
Dlaczego niektóre obszary nie są wycinane?
Możliwe przyczyny:
- Niedokładne pozycjonowanie
- Unikanie przeszkód
- Wysoka trawa
Rozwiązania:
- Ścieżka ruchu kosiarki zależy od pozycji satelitarnej, czasami niedokładne pozycjonowanie może prowadzić do pominięcia koszenia, a pominięty obszar zostanie pokryty po kilku kolejnych skoszeniach.
- Jeśli podczas koszenia napotkana zostanie przeszkoda, kosiarka ominie ją, co może spowodować, że niektóre obszary nie zostaną skoszone. Jest to normalne i zostanie dodana nowa funkcja, aby kosiarka ponownie skosiła pominięty obszar z przeszkodami.
- Jeśli trawa jest wyższa niż 15 cm, czujnik ultradźwiękowy zostanie uruchomiony, a kosiarka ominie obszary z wysoką trawą.
Dlaczego moja kosiarka nie kosi trawy? Dlaczego ostrza przestały się obracać podczas koszenia?
Możliwe przyczyny:
- Zabezpieczenie nadprądowe silnika tnącego
- Ciała obce
- Unikanie przeszkód
- Kosiarka nie kosi podczas powrotu do stacji ładującej lub podczas jazdy do punktu początkowego koszenia. Jest to normalne i kosiarka będzie kosić tylko na zaplanowanej ścieżce koszenia.
Rozwiązania:
- Gdy trawa jest zbyt gruba, silnik tnący automatycznie przejdzie w stan samoobrony i przestanie się obracać, gdy prąd będzie zbyt wysoki. W tym momencie zaleca się zwiększenie wysokości koszenia lub użycie innych narzędzi do koszenia w celu przycięcia trawnika do wysokości 6 cm lub niższej.
- Sprawdź, czy w tarczy lub ostrzach nie utknął żaden obcy przedmiot, jeśli taki istnieje, usuń blokadę.
- Gdy kosiarka omija przeszkodę, czujnik uderzeń tymczasowo wyłączy ostrza. Po zakończeniu tego mechanizmu zabezpieczającego ostrza będą się nadal obracać.
- To normalne, prawidłowe działanie.
Dlaczego moja kosiarka sama kosi trawnik bez żadnej ręcznej obsługi?
Możliwe przyczyny:
- Jeśli wcześniej uruchomiłeś tryb ręcznego koszenia, kosiarka będzie pracować aż do wykonania zadania koszenia w 100%. Gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej 10%, kosiarka powróci do stacji ładującej. Gdy akumulator zostanie naładowany do 85%, kosiarka automatycznie wznowi poprzednie zadanie koszenia. Gdy zadanie koszenia zostanie zakończone (100%), kosiarka wyjdzie z ręcznego trybu koszenia.
- Jeżeli ustawiłeś harmonogram koszenia (a wcześniej nie uruchamiałeś koszenia ręcznego), kosiarka automatycznie rozpocznie zadanie koszenia zgodnie z harmonogramem. Gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej 10%, kosiarka powróci do stacji ładującej. Gdy akumulator zostanie naładowany do 85%, kosiarka automatycznie wznowi poprzednie zadanie koszenia, aż do zakończenia zadania koszenia (100%).
- Po zadziałaniu czujnika deszczu kosiarka zatrzyma zadanie i powróci do stacji ładującej. Gdy woda na czujniku deszczu wyschnie, koszenie będzie automatycznie kontynuowane aż do zakończenia zadania koszenia. Jednak kosiarka nie wznowi koszenia, jeśli minie zaplanowany czas.
Dlaczego moja kosiarka nie porusza się w regularny sposób na niektórych obszarach?
Przyczyna:
– W tym obszarze występują przeszkody
Rozwiązanie:
– To normalne. Kosiarka automatycznie dostosuje swój tor ruchu wokół przeszkód. Jednak nadal zaleca się usunięcie nadmiaru bałaganu przed koszeniem. Możesz także ustawić obszar niedostępny dla przeszkód.
Dlaczego moja kosiarka nie pracuje zgodnie z harmonogramem?
Możliwe przyczyny:
- Przycisk STOP jest wciśnięty lub zablokowany, a kosiarka nie może uruchomić się automatycznie
- Niski poziom naładowania baterii
- Woda na czujniku deszczu
Rozwiązania:
- Upewnij się, że przycisk STOP jest całkowicie zwolniony. Wyłącz kosiarkę i sprawdź, czy w przycisku STOP nie utknął jakiś obcy przedmiot. Jeśli tak, usuń obiekt i spróbuj ponownie kosić.
- Naładuj akumulator kosiarki do ≥85%.
- Jeśli zadziała czujnik deszczu, kosiarka nie może rozpocząć pracy. Poczekaj, aż woda wyschnie.
Dlaczego koszenie jest nierówne lub nieregularne?
Nie martw się, że kosiarka zacznie kosić nierówno lub nieregularnie. Jest to niewielki problem spowodowany niewłaściwym użytkowaniem lub konserwacją podczas codziennego użytkowania. Aby uzyskać pożądane efekty koszenia, zapoznaj się z poniższymi możliwymi przyczynami i postępuj zgodnie z odpowiednią instrukcją rozwiązywania problemów.
- Ustawiony harmonogram koszenia nie jest wystarczający
– Dostosuj czas koszenia do wielkości koszonego obszaru. Upewnij się, że kosiarka ma wystarczająco dużo czasu na wykonanie zadania. - Ostrza są tępe
– Wymień ostrza.
– Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa*
*Ostre ostrza, podczas wymiany ostrzy należy nosić grube rękawice. - Trawa jest za wysoka
– Ustaw wysokość koszenia na wyższy poziom, a następnie stopniowo obniżaj ją do żądanej wysokości. - Ostrza nie mogą się normalnie obracać
– Wyczyść tarczę tnącą i ostrza.
Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa*
*Ostre ostrza, podczas wymiany ostrzy należy nosić grube rękawice.
Jeśli kosiarka nadal kosi nierówno lub nieregularnie po zastosowaniu się do powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażowej.
Dlaczego kosiarka wyjeżdża poza granicę?
- Jeśli opona jest pokryta dużą ilością błota lub skoszonej trawy, może stracić przyczepność. Wyczyść oponę.
- Sprawdź, czy granica koszenia jest ustawiona na zboczu. Jeśli tak, dostosuj granicę, upewniając się, że nachylenie wzdłuż granicy nie przekracza 10%.
- Sprawdź, czy stacja ładująca lub antena nie są zakryte lub zablokowane. Jeśli tak, usuń wszystkie przeszkody zasłaniające, blokujące lub otaczające stację ładującą lub antenę GNSS.
- Sprawdź, czy jakiś przedmiot nie blokuje powierzchni kosiarki. Usuń przeszkodę.
Moja kosiarka wyświetla kod błędu 7006. Co powinienem zrobić?
Kod błędu 7006 oznacza błąd uzyskiwania lokalizacji. Poniżej przedstawiono możliwą przyczynę i odpowiednią instrukcję rozwiązywania problemów.
– Słaby odbiór sygnału satelitarnego ze względu na nie idealne położenie anteny
– Zainstaluj antenę w bardziej idealnym miejscu zgodnie z naszymi zaleceniami, a następnie przebuduj mapę. Jeśli błąd 7006 nie pojawia się już po zmianie położenia anteny, oznacza to, że problem został rozwiązany.
– Sprawdź, czy na Twoim trawniku są miejsca, w których kosiarka często zgłasza błąd 7006. Jeśli tak, zaleca się ustawienie w tych miejscach niedostępnych wysp.
Jeśli ten błąd nadal jest wyświetlany po wykonaniu powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania pomocy posprzedażowej.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 7005. Co powinienem zrobić?
Błąd przesyłania strumieniowego danych lokalizacji.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 7004. Co powinienem zrobić?
Błąd danych kompasu.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 7003. Co mam zrobić
Błąd danych GPS.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 7002. Co powinienem zrobić?
Błąd danych enkodera koła.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 7001. Co powinienem zrobić?
Błąd danych IMU.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6018. Co powinienem zrobić?
Błąd planowania ruchu.
Usuń kosiarkę spomiędzy przeszkód i umieść ją na płaskiej powierzchni w obrębie mapy, granic koszenia. Naciśnij przycisk STOP na kosiarce i naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Ustaw obszar, w którym kosiarka często się zacinała, jako wyspę niedostępną.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6017. Co powinienem zrobić?
Błąd planowania ruchu.
Usuń kosiarkę spomiędzy przeszkód i umieść ją na płaskiej powierzchni w obrębie granicy. Naciśnij przycisk STOP na kosiarce i naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Ustaw obszar, w którym kosiarka często się zacinała, jako wyspę niedostępną.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6016. Co mam zrobić?
Błąd planowania ruchu.
Usuń kosiarkę spomiędzy przeszkód i umieść ją na płaskiej powierzchni w obrębie granicy. Naciśnij przycisk STOP na kosiarce i naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Ustaw obszar, w którym kosiarka często się zacinała, jako wyspę niedostępną.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6015. Co powinienem zrobić?
Błąd planowania ruchu.
Usuń kosiarkę spomiędzy przeszkód i umieść ją na płaskiej powierzchni w obrębie granicy. Naciśnij przycisk STOP na kosiarce i naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Ustaw obszar, w którym kosiarka często się zacinała, jako wyspę niedostępną.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6014. Co powinienem zrobić?
Błąd rozpoczęcia misji.
Proszę umieścić kosiarkę w obrębie granicy. Naciśnij przycisk STOP na kosiarce, a następnie naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie.
Moja kosiarka wyświetla kod błędu 6012. Co powinienem zrobić?
Kod błędu 6012 oznacza błąd rozpoczęcia misji.
- Przyczyny i rozwiązania:
– Pierwotne położenie stacji ładującej i anteny zmieniło się od ostatniego mapowania.
– Przywróć stację ładującą i antenę GNSS do dokładnego pierwotnego miejsca. Naciśnij STOP, aby skasować błąd i obserwuj, czy błąd 6012 pojawi się ponownie. Jeśli nie, oznacza to, że problem został rozwiązany. Proszę zabezpieczyć stację ładującą i antenę GNSS.
– Jeśli stacja ładująca lub antena nie mogą zostać przywrócone do pierwotnej pozycji, możesz odbudować mapę i obserwować, czy błąd 6012 pojawi się ponownie po mapowaniu. Jeśli nie, oznacza to, że problem został rozwiązany. Po zakończeniu mapowania należy zabezpieczyć stację ładującą i antenę GNSS. - Wersja oprogramowania układowego urządzenia Navimow jest za stara.
– W nadchodzącej wersji oprogramowania układowego ( 1.3.5 ) zoptymalizujemy logikę tej części, a kod błędu 6012 nie będzie już wyzwalany. Jeśli Twoja kosiarka nadal zgłasza kod błędu 6012 po publicznym opublikowaniu wersji oprogramowania ( 1.3.5 ), zaktualizuj oprogramowanie do najnowszej wersji.
Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany po wykonaniu powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażowej.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6011. Co powinienem zrobić?
Błąd planowania ruchu.
Sprawdź, czy kosiarka nie utknęła. Usuń ciała obce, a następnie naciśnij przycisk STOP na kosiarce i naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Ustaw obszar, w którym kosiarka często się zacinała, jako wyspę niedostępną.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6010. Co powinienem zrobić?
Błąd planowania ruchu.
Przenieś kosiarkę na płaskie miejsce w obrębie granicy mapy, naciśnij przycisk STOP, aby usunąć kod błędu, naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Ustaw obszar, w którym kosiarka często się zacinała, jako wyspę niedostępną.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6008. Co powinienem zrobić?
Czujnik zderzaka zadziałał zbyt wiele razy.
Usuń przeszkody, a następnie naciśnij przycisk STOP i naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładujące
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6007. Co powinienem zrobić?
Kosiarka jest podniesiona.
Ustaw kosiarkę na płaskiej powierzchni i sprawdź, czy przednie koła nie są zablokowane, a następnie naciśnij przycisk STOP i naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli zdarza się to często, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Moja kosiarka wyświetla kod błędu 6006. Co powinienem zrobić?
Kod błędu 6006 oznacza, że czujnik zderzaka jest stale uruchamiany. Poniżej przedstawiono możliwą przyczynę i odpowiednią instrukcję rozwiązywania problemów.
– Podczas testowania mapy/koszenia/naprowadzania kosiarka uderza w przeszkodę, ale nie cofa się, aby ją ominąć, ponieważ kosiarka utknęła ze względu na przeszkody znajdujące się za nią lub na nierówny teren. W rezultacie czujnik zderzaka jest stale wyzwalany.
– Usuń przeszkody na drodze kosiarki. Jeśli przeszkoda (przeszkody) nie może zostać usunięta, ustaw w tym miejscu niedostępną wyspę.
– Naciśnij przycisk STOP, aby skasować kod błędu. Naciśnij przyciski HOME+OK. Sprawdź, czy kod błędu nadal pojawia się, gdy kosiarka wraca do stacji ładującej. Jeśli nie, oznacza to, że problem został rozwiązany.
Jeśli ten błąd nadal jest wyświetlany po wykonaniu powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, zwłaszcza w przypadku, gdy kod błędu uruchamia się bez uderzania w przeszkody, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażnej.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6004. Co powinienem zrobić?
Kosiarka nie może wrócić do stacji ładującej.
Sprawdź, czy na drodze znajdują się przeszkody, a stacja ładująca jest zainstalowana na płaskiej powierzchni. Po ominięciu przeszkód naciśnij przycisk STOP na kosiarce, a następnie naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli ponownie się nie powiedzie, sprawdź, czy stacja ładująca i antena nie przesunęły się od poprzedniego mapowania. Skorzystaj z aplikacji, aby odbudować mapę. Jeśli nadal nie można go rozwiązać, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 6003. Co powinienem zrobić?
Kosiarka się przewróciła.
Umieść ją we właściwej pozycji i umieść z powrotem w granicy koszenia lub stacji ładującej. Naciśnij przycisk STOP na kosiarce, a następnie naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Ustaw obszar, na którym kosiarka często się przerwraca, jako niedostępną wyspę.
Moja kosiarka wyświetla kod błędu 6002. Co powinienem zrobić?
Kod błędu 6002 oznacza, że kosiarka znajduje się poza granicą. Poniżej przedstawiono możliwe przyczyny i odpowiednie instrukcje rozwiązywania problemów.
- Słaby odbiór sygnału satelitarnego.
Podczas procesu testowania/koszenia/zwracania mapy kosiarka jedzie do miejsca, w którym sygnał satelitarny jest blokowany przez budynki lub drzewa. W takim przypadku kosiarka może nieprawidłowo ustawić się gdzieś poza granicą.
– Umieść kosiarkę w stacji ładującej. Naciśnij przycisk STOP, aby skasować kod błędu
– Sprawdź, czy antena jest zainstalowana na otwartej przestrzeni. Jeśli to możliwe, spróbuj zainstalować antenę na dachu. Jeśli nie można zainstalować anteny na dachu, zapoznaj się z termogramem sygnału satelitarnego w aplikacji Navimow i przenieś antenę w zalecane miejsce zielone.
– Po przeniesieniu anteny prosimy o przebudowanie mapy i ustawienie wysp niedostępnych w miejscach, gdzie sygnał satelitarny jest blokowany.
– Kontynuuj koszenie. Sprawdź, czy nadal pojawia się kod błędu. Jeśli nie, oznacza to, że problem został rozwiązany. - Nowy obszar koszenia nie został pomyślnie zapisany.
– Podczas dodawania nowego obszaru koszenia do aktualnej mapy, po narysowaniu go, aplikacja z jakiegoś powodu kończy pracę. W rezultacie nowo dodany obszar nie jest zapisywany, a kosiarka znajduje się poza granicami aktualnej mapy.
– Umieść kosiarkę w obrębie aktualnej granicy koszenia. Naciśnij przycisk STOP, aby skasować kod błędu. Naciśnij przyciski HOME+OK. Sprawdź, czy kod błędu nadal pojawia się, gdy kosiarka wraca do stacji ładującej. Jeśli nie, oznacza to, że problem został rozwiązany. Aby uniknąć ponownego wyzwolenia tego błędu, upewnij się, że mapa została pomyślnie zapisana za każdym razem, gdy dodajesz nowy obszar koszenia. - Kosiarka wyjeżdża poza granicę pod wpływem sił zewnętrznych, takich jak wyciągnięcie przez kogoś poza granicę lub zsunięcie się ze zbocza o nachyleniu większym niż 45%.
– Umieść kosiarkę w obrębie aktualnej granicy. Naciśnij przycisk STOP, aby skasować kod błędu. Naciśnij przyciski HOME+OK. Skonfiguruj niedostępną wyspę, gdzie nachylenie jest większe niż 45%. Sprawdź, czy kod błędu nadal pojawia się, gdy kosiarka wraca do stacji ładującej. Jeśli nie, oznacza to, że problem został rozwiązany.
– Przerysuj mapę, jeśli na krawędzi granicy znajdują się obszary przekraczające 10% spadu – wyklucz je.
Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany po wykonaniu powyższych instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażnej
Mój Navimow wyświetla kod błędu 5003. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie nadprądowe lub przepięciowe stacji ładującej.
Ponownie podłącz stację ładującą do źródła zasilania, a następnie naciśnij przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym
Mój Navimow wyświetla kod błędu 5002. Co powinienem zrobić?
Błąd przewodu prowadzącego stacji ładującej.
Ponownie podłącz stację ładującą do źródła zasilania, a następnie naciśnij przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 5001. Co powinienem zrobić?
Błąd anteny GNSS stacji ładującej.
Sprawdź, czy antena GNSS jest podłączona do stacji ładującej, a następnie naciśnij przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym
Mój Navimow wyświetla kod błędu 4013. Co mam zrobić?
Błąd komunikacji modułu ultradźwiękowego.
Upewnij się, że kable czujników ultradźwiękowych są prawidłowo podłączone, a następnie uruchom ponownie kosiarkę. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 4012. Co powinienem zrobić?
Błąd komunikacji czujników.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Moja kosiarka wyświetla kod błędu 4011. Co powinienem zrobić?
Kod błędu 4011 oznacza błąd komunikacji stacji ładującej i kosiarki. Poniżej przedstawiono możliwe przyczyny i odpowiednie instrukcje rozwiązywania problemów.
- Zasilanie elektryczne stacji ładującej jest odcięte podczas pracy kosiarki.
– Przywróć zasilanie elektryczne stacji ładującej
– Naciśnij przycisk STOP na kosiarce, aby skasować kod błędu. Sprawdź, czy kosiarka wraca do normy.
– Jeśli kosiarka wróci do normy, należy zapewnić stabilne zasilanie stacji ładującej podczas pracy kosiarki. - Sygnał komunikacji między kosiarką a stacją ładującą jest zbyt słaby. Ogólnie rzecz biorąc, dwie sytuacje mogą powodować słabą komunikację sygnału między kosiarką a stacją ładującą podczas codziennego użytkowania.
– Kosiarka odjeżdża zbyt daleko od stacji ładującej.
– Niektóre metalowe przedmioty na trawniku lub wokół stacji ładującej mogą zakłócać komunikację sygnału. - Ustaw kosiarkę wokół stacji ładującej i sprawdź, czy na trawniku lub w pobliżu stacji ładującej nie ma metalowych przedmiotów. Jeśli są jakieś metalowe przedmioty, które mogą zakłócać komunikację sygnału, usuń je.
– Naciśnij przycisk STOP na kosiarce, aby skasować kod błędu. Sprawdź, czy kosiarka wraca do normy.
– Jeśli kosiarka powróci do normalnego działania, oznacza to, że problem został rozwiązany.
Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany po wykonaniu powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażnej.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 4010. Co powinienem zrobić?
Błąd komunikacji silnika kosiarki.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 4008. Co powinienem zrobić?
Błąd łącza IoT.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z obsługą posprzedażną
Mój Navimow wyświetla kod błędu 4007. Co powinienem zrobić?
Błąd łącza Bluetooth.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli to się nie powiedzie, zrestartuj kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym
Mój Navimow wyświetla kod błędu 4004. Co powinienem zrobić?
Nadmierna temperatura VCU.
Umieść kosiarkę w cieniu (temperatura robocza: 0~40 stopni Celsjusza), a następnie naciśnij przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 4003. Co powinienem zrobić?
ECU nadmierna temperatura.
Umieść kosiarkę w cieniu (temperatura robocza: 0~40 stopni Celsjusza), a następnie naciśnij przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 4001. Co powinienem zrobić?
Błąd systemu pamięci masowej.
Uruchom ponownie kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 3005. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie przed zwarciem silnika piasty.
Uruchom ponownie kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowy.
Moja kosiarka wyświetla kod błędu 3004. Co powinienem zrobić
Kod błędu 3004 oznacza błąd kalibracji silnika piasty. Poniżej przedstawiono możliwą przyczynę i przewodnik rozwiązywania problemów dla tego błędu.
- Błąd kalibracji silnika piasty.
– Naciśnij i przytrzymaj przycisk OK, aby wyłączyć kosiarkę.
– podnieś tylne koła za pomocą stabilnych i równych przedmiotów, takich jak drewniane klocki. Upewnij się, że tylne koła mogą się płynnie obracać
– Naciśnij i przytrzymaj przycisk OK, aby włączyć kosiarkę. Koła zostaną skalibrowane automatycznie (tylne koła będą się automatycznie obracać). Podczas procesu kalibracji nie ingeruj w to.
– Po zakończeniu kalibracji (tylne koła przestają się obracać) wyłącz kosiarkę. Ustaw kosiarkę na równym i równym podłożu. Włącz kosiarkę. Sprawdź, czy pojawia się kod błędu. Jeśli nie, oznacza to, że problem został rozwiązany.
Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany po wykonaniu powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażnej.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 3003. Co mam zrobić?
Błąd obciążenia IMU.
Utrzymaj kosiarkę poziomo i nieruchomo, uruchom ją ponownie. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 3002. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie silnika piasty przed nadmierną prędkością.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce i nacisnąć MOW+OK, aby wznowić koszenie. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Moja kosiarka wyświetla kod błędu 3001. Co powinienem zrobić?
Kod błędu 3001 oznacza zabezpieczenie przed blokadą silnika piasty. Poniżej przedstawiono możliwe przyczyny i odpowiednie instrukcje rozwiązywania problemów.
- Silnik piasty jest zablokowany lub wał silnika piasty jest splątany przez ciała obce.
– Naciśnij i przytrzymaj przycisk OK, aby wyłączyć kosiarkę.
– Sprawdź silnik piasty i usuń ciała obce. Obróć silnik piasty. Sprawdź, czy może się płynnie obracać. Jeśli tak, włącz kosiarkę. Naciśnij przyciski HOME+OK i sprawdź, czy po powrocie kosiarki do stacji ładującej nadal pojawia się kod błędu. Jeśli kod błędu nie pojawia się, oznacza to, że problem został rozwiązany. Pamiętaj, aby przed koszeniem usunąć z trawnika widoczne gałęzie, kamienie, nici i inne ciała obce. - Kosiarka utknęła w miejscu. Silnik piasty otrzymuje polecenie obracania się, ale nie może się poruszać.
– Odsuń kosiarkę od miejsca, w którym utknęła.
– Naciśnij przycisk STOP, aby skasować kod błędu. Naciśnij przyciski HOME+OK i sprawdź, czy po powrocie kosiarki do stacji ładującej nadal pojawia się kod błędu. Jeśli kod błędu nie pojawia się, oznacza to, że problem został rozwiązany. Aby zapobiec ponownemu wystąpieniu tego problemu, ustaw zakazaną wyspę w miejscu, w którym kosiarka często się blokuje. - Na kosiarce znajduje się ciężki przedmiot.
– Usuń ciężki przedmiot z kosiarki. Naciśnij przycisk STOP, aby skasować kod błędu. Naciśnij przyciski HOME+OK i sprawdź, czy po powrocie kosiarki do trybu pracy nadal pojawia się kod błędu.
Jeśli kod błędu nie pojawia się, oznacza to, że problem został rozwiązany.
Pamiętaj, aby nie kłaść na kosiarce żadnych ciężkich przedmiotów.
Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany po wykonaniu powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażnej.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1025. Co powinienem zrobić?
Temperatura baterii jest zbyt niska.
Umieść kosiarkę w ciepłym miejscu (temperatura robocza: 0~40 stopni Celsjusza), a następnie naciśnij przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym. Nie demontuj akumulatora i upewnij się, że używasz oryginalnego akumulatora.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1024. Co powinienem zrobić?
Temperatura baterii jest zbyt wysoka.
Umieść kosiarkę w cieniu (temperatura robocza: 0~40 stopni Celsjusza), a następnie naciśnij przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym. Nie demontuj akumulatora i upewnij się, że używasz oryginalnego akumulatora.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1023. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie ładowania akumulatora.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce. Jeżeli błąd nadal występuje, wyjmij kosiarkę ze stacji ładującej i skontaktuj się z serwisem. Nie demontuj akumulatora i upewnij się, że używasz oryginalnego akumulatora.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1022. Co powinienem zrobi
Zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd nadal występuje, natychmiast wyłącz kosiarkę i skontaktuj się z serwisem.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1021. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie podnapięciowe akumulatora.
Akumulator jest nadmiernie rozładowany i wymaga naładowania. Jeśli temperatura akumulatora jest niższa niż 0 stopni lub wyższa niż 48 stopni, poczekaj, aż temperatura powróci do wartości powyżej 5 stopni lub poniżej 44 stopni przed ładowaniem. Po naładowaniu do 50% mocy naciśnij przycisk STOP, aby go skasować . Jeżeli błąd nadal występuje, odłącz kosiarkę od stacji ładującej i skontaktuj się z serwisem. Nie demontuj akumulatora i upewnij się, że używasz oryginalnego akumulatora.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1020. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie przed przepięciami akumulatora.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce. Jeżeli błąd nadal występuje, odłącz kosiarkę od stacji ładującej i skontaktuj się z serwisem. Nie demontuj akumulatora i upewnij się, że używasz oryginalnego akumulatora.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 4020. Co powinienem zrobić?
Awaria samokontroli systemu ECU.
Uruchom ponownie kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 3010. Co powinienem zrobić?
Błąd samokontroli VCU.
Uruchom ponownie kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 3008. Co powinienem zrobić?
Błąd systemu kosiarki. Uruchom ponownie kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 2010. Co powinienem zrobić?
Awaria samokontroli systemu czujników.
Uruchom ponownie kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1010. Co powinienem zrobić?
Błąd samokontroli NCU.
Uruchom ponownie kosiarkę, a następnie umieść ją w stacji ładującej. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1009. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie nadprądowe silnika wysokości koszenia.
Dla własnego bezpieczeństwa najpierw wyłącz kosiarkę. Sprawdź, czy nad błotnikiem ostrza nie znajdują się ciała obce, takie jak skoszona trawa, kamienie itp., i wyczyść je. Uruchom ponownie kosiarkę i ustaw wysokość koszenia na 60 mm w celu przetestowania. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Moja kosiarka wyświetla kod błędu 1008. Co powinienem zrobić?
Kod błędu 1008 oznacza zabezpieczenie silnika przed utknięciem na wysokości cięcia. Poniżej przedstawiono możliwe przyczyny i odpowiednie instrukcje rozwiązywania problemów
- Tarcza tnąca zablokowała się
– Naciśnij i przytrzymaj przycisk OK, aby wyłączyć kosiarkę.
– Ustaw kosiarkę do góry kołami. Sprawdź, czy na błotniku tarczy tnącej nie ma ciał obcych, takich jak ścięta trawa, nitki i kamienie. Jeśli tak, usuń ciała obce i użyj węża ogrodowego do wypłukania błotnika tarczy tnącej.
Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa*
*Ostre noże, proszę zakładać grube rękawice podczas sprawdzania i czyszczenia osłony tarczy tnącej.
– Włącz kosiarkę. Podłącz kosiarkę za pomocą aplikacji Navimow i dostosuj wysokość tarczy tnącej (od 60 mm do 30 mm). Sprawdź, czy tarcza tnąca porusza się normalnie w górę i w dół. Jeśli tarcza tnąca może normalnie poruszać się w górę i w dół, a kod błędu nie jest ponownie wyświetlany, oznacza to, że problem został rozwiązany. Proszę regularnie czyścić błotniki kosiarki, usuwać obce przedmioty z pomiędzy tarczy tnącej, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu tego błędu. - Ścinki trawy utknęły między błotnikiem tarczy tnącej a obudową
– Naciśnij i przytrzymaj przycisk OK, aby wyłączyć kosiarkę.
– Ustaw kosiarkę do góry kołami. Sprawdź, czy między błotnikiem tarczy tnącej a podwoziem nie ma ciał obcych, takich jak masywna ścięta trawa, nitki i kamienie. Jeśli tak, usuń ciała obce i użyj węża ogrodowego do wypłukania błotnika tarczy tnącej.
Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa*
*Ostre noże, proszę zakładać grube rękawice podczas sprawdzania i czyszczenia osłony tarczy tnącej.
– Włącz kosiarkę. Podłącz kosiarkę za pomocą aplikacji Navimow i dostosuj wysokość tarczy tnącej (od 60 mm do 30 mm). Sprawdź, czy tarcza tnąca porusza się normalnie w górę i w dół. Jeśli tarcza tnąca może normalnie poruszać się w górę i w dół, a kod błędu nie jest ponownie wyświetlany, oznacza to, że problem został rozwiązany. Należy regularnie czyścić i usuwać ciała obce między błotnikiem tarczy tnącej a obudową, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu tego błędu.
Jeśli ten błąd nadal jest wyświetlany po wykonaniu powyższej instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania pomocy posprzedażnej.
Moja kosiarka wyświetla kod błędu 1005. Co powinienem zrobić?
Kod błędu 1005 oznacza zabezpieczenie silnika kosiarki przed utknięciem. Poniżej przedstawiono możliwe przyczyny i odpowiednie instrukcje rozwiązywania problemów.
- Ciała obce na tarczy tnącej
– Naciśnij i przytrzymaj przycisk OK, aby wyłączyć kosiarkę
– Ustaw kosiarkę do góry kołami. Sprawdź, czy na tarczy tnącej nie ma ciał obcych (np. nici, kamieni, małych gałęzi itp.). Proszę usunąć ciała obce i użyć węża ogrodowego do oczyszczenia tarczy tnącej.
Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa*
*Ostre ostrza, proszę zakładać grube rękawice podczas sprawdzania i czyszczenia tarczy tnącej.
– Włącz kosiarkę. Naciśnij przyciski MOW+OK, aby rozpocząć koszenie. Jeśli kod błędu nie zostanie ponownie wyświetlony, oznacza to, że problem został rozwiązany. - Obce przedmioty na trawniku.
– Odsuń kosiarkę od pierwotnego miejsca. Sprawdź, czy na trawniku nie znajdują się obce przedmioty, takie jak kamienie i gałęzie. Jeśli tak, usuń ciała obce.
– Naciśnij przycisk STOP, aby skasować kod błędu. Naciśnij przyciski MOW+OK, aby rozpocząć koszenie. Jeśli kod błędu nie zostanie ponownie wyświetlony, oznacza to, że problem został rozwiązany. Regularnie sprawdzaj trawnik i usuwaj widoczne ciała obce, takie jak gałęzie i kamienie, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu tego błędu. - Trawa jest zbyt wysoka i gęsta
– Najpierw skoś trawnik za pomocą innych kosiarek.
– naciśnij przycisk STOP, aby skasować kod błędu. Naciśnij MOW+OK, aby wznowić koszenie. Sprawdź, czy pojawia się kod błędu, czy nie. Jeśli nie, oznacza to, że problem został rozwiązany.
Navimow jest bardziej odpowiedni do dokładnego koszenia. Jeśli trawa jest wyższa niż 10 cm, należy najpierw skosić trawnik przy użyciu innych narzędzi.
Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany po wykonaniu powyższych instrukcji rozwiązywania problemów, skontaktuj się z nami w celu dalszej diagnostyki lub skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania obsługi posprzedażnej.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1004. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie nadprądowe silnika kosiarki.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1003. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie podnapięciowe silnika kosiarki.
Naładuj kosiarkę, aż będzie miała więcej niż 50% baterii (wskaźnik baterii zmieni kolor na zielony), a następnie naciśnij przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym. Nie demontuj akumulatora i upewnij się, że używasz oryginalnego akumulatora.
Mój Navimow wyświetla kod błędu 1002. Co powinienem zrobić?
Zabezpieczenie przeciwprzepięciowe silnika kosiarki.
Proszę nacisnąć przycisk STOP na kosiarce. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym. Nie demontuj akumulatora i upewnij się, że używasz oryginalnego akumulatora
Co to jest Navimow?
Segway Navimow to zaawansowany zrobotyzowany system koszenia, który wykorzystuje wirtualną granicę, eliminując potrzebę stosowania skomplikowanego okablowania obwodowego. Łatwy w obsłudze i zarządzaniu Navimow zapewnia więcej wolnego czasu na robienie tego, co kochasz, oraz nieskazitelny trawnik przy każdym użyciu.
Dlaczego powinienem wybrać Segway Navimow?
Navimow to zaawansowana i innowacyjna kosiarka automatyczna z wirtualną granicą i inteligentną nawigacją.
- Navimow wykorzystuje bezobsługową wirtualną granicę. Pożegnaj się ze skomplikowanym okablowaniem obwodowym.
- W przeciwieństwie do tradycyjnych kosiarek automatycznych, Navimow kosi systematycznie, a wydajność koszenia znacznie wzrasta.
- Navimow to przełomowy produkt pod niemal każdym względem. Czujnik BladeHalt, czujnik ultradźwiękowy, emisja hałasu 54 dB(A), wodoodporność IPX6, inteligentna kontrola w aplikacji, regulacja wysokości koszenia w aplikacji itp.
Gdzie można używać Navimowa?
Navimow jest przeznaczony do użytku domowego. Rozmiar trawnika może wynosić do 3000 metrów kwadratowych. Ma również zastosowanie do prywatnego podwórka, na którym znajduje się podjazd, chodnik lub pobocze
Dlaczego powinienem kupić kosiarkę automatyczną?
Roboty koszące do trawy są dostępne na rynku od 1995 r., przynosząc wiele korzyści zarówno użytkownikom indywidualnym, jak i komercyjnym:
- Jest bezpieczniejszy. Podaje się, że kosiarka do trawy zajmuje 4. miejsce wśród produktów konsumpcyjnych powodujących wypadki przy pracy domowej (pierwsza trójka to kuchnia, drabina, szklanka; dane z Injuries in the European Union). Tysiące klientów zostało co roku zranionych przez tradycyjne pchane kosiarki. Natomiast kosiarka zautomatyzowana działa w pełni automatycznie, dzięki czemu jest znacznie bezpieczniejsza.
- Oszczędza pracę i czas. Zamiast spędzać godziny ciężkiej pracy na koszeniu co tydzień, możesz po prostu zostawić to zadanie automatycznej kosiarce.
- Utrzymuje Twój trawnik w idealnym stanie przez cały czas. Kosiarki zautomatyzowane tną częściej i za każdym razem podcinają delikatnie , aby trawa była zdrowa. W przeciwieństwie do tradycyjnych kosiarek, które powodują, że trawa rośnie dłużej i wygląda mniej atrakcyjnie między koszeniami, kosiarka zautomatyzowana utrzymuje trawnik przez cały czas jak dywan.
- Cicha praca. Dzięki niskiej emisji hałasu możesz kosiarkę automatyczną uruchomić w dowolnym momencie, nie martwiąc się o zakłócenie ciszy podczas codziennych zajęć.
Jakie modele oferuje Navimow?
Obecnie oferujemy
– podstawowa WIFI H500E
– standardowa 4G H800E
– rozszerzona 4G H1500E
– flagowa H3000E.
Jakie są różnice między modelami Navimow serii H (H500E/H800E/H1500E/H3000E)?
Modele serii H mają niewielkie różnice w wyglądzie i rozmiarach (np. kolor opon, pierścień ozdobny obudowy).
Główne różnice w funkcjach dotyczą wielkości koszonego obszaru, pojemności baterii, ultradźwiękowego czujnika kolizji, połączenia sieciowego (4G/Wi-Fi), funkcji antykradzieżowej GPS (tylko w modelach 4G) itp. Patrz parametr szczegóły w tabeli poniżej.
>>> PORÓWNAJ MODELE – KLIKNIJ W LINK<<<
Dodatkowe różnice:
- Modele H800E i H1500E są dostarczane z roczną bezpłatną transmisją danych po aktywacji. Model H3000E jest dostarczany z trzyletnią subskrybcją .
- Modele H1500E i H3000E mają dłuższy okres ograniczonej gwarancji. Szczegółowe informacje można znaleźć w naszej polityce gwarancyjnej.
Jak kosiarka Navimow serii H kosi trawę?
Podczas koszenia silnik modułu tnącego napędza tarczę tnącą. Obracająca się tarcza ostrzy generuje siłę odśrodkową, która utrzymuje ostrza skierowane na zewnątrz, dzięki czemu ostrza mogą ścinać trawę. Po uderzeniu w przeszkodę ostrze obróci się do środka.
Czy muszę zbierać trawę po skoszeniu?
Nie musisz. Navimow kosi częściej, niż tradycyjna kosiarka. Dzięki temu ścinana trawa jest drobniejsza. Drobne ścinki stają się najlepszym naturalnym nawozem dla trawy i.
Czy Navimow może pracować w nocy?
Tak. Navimow jest bardzo cichy i może pracować samodzielnie w nocy, nie przeszkadzając Tobie ani sąsiadom.
Czy Navimow może pracować w deszczu?
Navimow ma klasę wodoodporności IPX6, dzięki czemu można go bezpiecznie myć za pomocą węża ogrodowego. Jednak koszenie w deszczu może uszkodzić trawę i pozostawić ślady na trawniku. Tym samym Navimow został wyposażony w czujnik deszczu. Podczas deszczu przestanie kosić i powróci do stacji ładującej.
Z jakiego materiału jest wykonany korpus kosiarki?
Materiał korpusu kosiarki to ASA. ASA ma lepszą odporność na warunki atmosferyczne, zwłaszcza odporność na promieniowanie UV, co czyni go doskonałym materiałem do środowiska zewnętrznego.
Czy Navimow serii H może obsługiwać wiele lokalizacji?
Navimow obsługuje tylko jedną mapę zapisaną w aplikacji. Jeśli masz więcej niż jeden oddzielny trawnik, musisz skonfigurować kanał, aby je połączyć. A jeśli przeniesiesz kosiarkę w inne miejsce, będziesz musiał usunąć mapę i zbudować nową.
Dlaczego nachylenie na granicy wynosi tylko 10%, podczas gdy w obszarze roboczym 45%?
Navimow radzi sobie ze zboczami o maks. 45% nachylenie w obszarze roboczym.
Zalecamy jednak, aby użytkownik nie ustawiał granicy na zboczu. Jeśli granica ma być ustawiona na zboczu, to nachylenie nie powinno przekraczać 10% z następujących powodów:
- Kosiarka automatyczna potrzebuje określonej drogi hamowania podczas zjeżdżania ze śliskiego i mokrego zbocza;
- Sygnał satelitarny może być blokowany przez rośliny blisko granicy.
Jeśli na zboczu poza granicą znajduje się odległość buforowa, a wokół nie ma widocznej blokady sygnału, można również spróbować ustawić granicę na zboczu o większym nachyleniu. Zwróć szczególną uwagę na ten obszar podczas testowania mapy, aby upewnić się, że kosiarka i sygnał satelitarny działają prawidłowo.
Czy Navimow może zmienić kierunek koszenia?
Tak, aby poprawić efekt koszenia, Navimow stosuje zaplanowaną, systematyczną ścieżkę koszenia, a także może zmieniać kierunek ścieżki koszenia (lub wzór ścieżki koszenia).
Obecna logika zmiany kierunku to:
Gdy cały trawnik zostanie skoszony raz, wzór ścieżki koszenia zmieni się pod przypadkowym kątem, aby uniknąć pozostawienia widocznych śladów kół.
Uwaga: obecnie losowana liczba jest liczbą całkowitą równą 60. Możliwe, że kosiarka zostanie obrócona o 180° lub 360°, co spowoduje, że ścieżka koszenia nie ulegnie zmianie.
>>> LOGIKA ZOBACZ KONIECZNIE<<<
Będziemy nadal optymalizować tę logikę, aby później zapewnić lepszą obsługę, a następnie zaktualizować Navimow do najnowszej wersji za pośrednictwem OTA.
Czy Navimow ma integrację API, IFTTT itp., aby połączyć się z systemem inteligentnego domu?
Na razie 4 modele Navimow nie obsługują łączenia z systemami inteligentnego domu. Jednak integracja inteligentnego domu znajduje się na naszej mapie rozwoju. Ta funkcja będzie dostępna i aktualizowana we wszystkich modelach za pośrednictwem OTA w przyszłości, bądź na bieżąco.
(Zaktualizowano 2022.5.25)
Jakie funkcje może osiągnąć Navimow po podłączeniu do internetu?
Głównie funkcje IoT (Internet of Things):
- Zdalnie steruj kosiarką za pomocą aplikacji, gdy jesteś poza domem, np. koszenie, powrót do stacji ładującej, tworzenie harmonogramu koszenia, regulacja wysokości koszenia itp.
- Zdalnie monitoruj stan swojej kosiarki za pomocą aplikacji, gdy jesteś poza domem, np. proces koszenia, poziom naładowania baterii itp.
- Aktualizacje oprogramowania układowego OTA (Over The Air).
- Zabezpieczenie przed kradzieżą (dostępne z aplikacją Navimow w wersji 1.2 i nowszych, tylko dla modeli 4G).
Czy modele 4G obsługują WiFi?
Niestety nie. wewnętrzna struktura sprzętowa jest inna, model WiFi nie ma modułu 4G, a modele 4G nie mają modułu WiFi. Dlatego modele 4G nie obsługują połączenia Wi-Fi.
Które modele to modele Wi-Fi, a które to modele 4G i dlaczego?
Segway Navimow to obecnie 4 modele: H500E (Wi-Fi), H800E (4G), H1500E (4G) i H3000E (4G).
Biorąc pod uwagę, że zasięg sygnału Wi-Fi jest ograniczony, gdy ogród jest zbyt duży, może to spowodować utratę sygnału sieci, a 4G może doskonale rozwiązać ten problem i zapewnić lepszy zasięg sygnału sieci. Tak więc tylko H500E jest wyposażony w Wi-Fi, a 3 inne modele o większej wydajności koszenia korzystają z 4G.
Uwaga: Navimow obsługuje tylko sieć Wi-Fi 2,4 GHz.
Parametry produktu Navimow serii H
Sprawdź poniższą tabelę, aby uzyskać szczegółowe specyfikacje Navimow H-series:
Jaka jest wydajność koszenia / wydajność powierzchniowa Navimow H-Series?
Wydajność powierzchniowa Navimow H-Series wskazuje maksymalny rozmiar ogrodu dla każdego modelu.
W przypadku każdego modelu Navimow H-Series zalecamy stosowanie go w ogrodzie mniejszym niż jego pojemność.
– H500E może kosić trawniki o powierzchni do 500 metrów kwadratowych;
– H800E może kosić trawniki w promieniu 800 metrów kwadratowych;
– H1500E może kosić trawniki o powierzchni do 1500 metrów kwadratowych;
– H3000E może kosić trawniki o powierzchni do 3000 metrów kwadratowych.
Czy kosiarki Navimow serii H unikają, wykrywają odchody zwierząt domowych na trawniku?
Navimow H-Series jest wyposażony w czujnik zderzeniowy i czujnik ultradźwiękowy (opcjonalnie) do wykrywania i omijania przeszkód. Czujniki nie są jednak w stanie wykryć przeszkód o wysokości odchodów zwierząt domowych. Zaleca się regularne sprawdzanie trawnika i usuwanie wszelkich przeszkód przed regularnym koszeniem. Trzymaj zwierzęta z dala od trawnika podczas koszenia.
Uwaga: W kosiarce H3000E czujnik ultradźwiękowy jest już na wyposażeniu. W przypadku H500E, H800E i H1500E można go kupić osobno i zainstalować na kosiarce.
Czy opony kosiarki Navimow H-Series wymagają pompowania?
To nie jest konieczne. Opony są wykonane z pełnej gumy.
Jaki jest rozmiar silnika piasty Navimow H-Series?
Rozmiar silnika piasty wynosi 8 cali.
Jaka jest pojemność baterii Navimow H-Series.
Pojemność znamionowa akumulatorów H500E i H800E wynosi 5,2 Ah. Pojemność znamionowa akumulatora H1500E wynosi 7,8 Ah. Pojemność znamionowa akumulatora H3000E wynosi 10,4 Ah.
Jaka jest moc silnika Navimow H-Series?
Moc znamionowa silnika napędowego (silnik piasty) wynosi 80 W, a moc znamionowa silnika ostrza wynosi 300000 W.
Ile czasu zajmuje pełne naładowanie baterii Navimow serii H?
Czas ładowania różnych modeli jest różny. Ogólnie ładowanie zostanie zakończone w ciągu ok. 3h do 5h.
Jaka jest żywotność baterii?
Po 500 cyklach akumulator może zachować ponad 70% pierwotnej pojemności.
Jak zachowa się Navimow, gdy sygnał z satelity jest słaby?
Możliwe zachowania:
– Podczas koszenia światło otoczenia kosiarki zautomatyzowanej będzie migać na niebiesko (sygnał satelitarny nie jest idealny, ale można go użyć) lub migać na żółto (słaby sygnał satelitarny).
– Kosiarka zautomatyzowana automatycznie powróci do stacji ładującej, jeśli słaby sygnał będzie trwał dłużej niż minutę. W tym procesie będzie nadal szukać sygnału. Jeśli sygnał zostanie przywrócony, kosiarka wróci i wznowi koszenie.
– Kosiarka zautomatyzowana może wjechać na niedostępną wyspę lub poza nią i często wyświetla kody błędów związane z lokalizacją, takie jak 6010, 7006 i 6002.
– Sygnał jest niestabilny podczas tworzenia mapy, co powoduje nieoczekiwane zygzaki na mapie.
Rozwiązania:
– Działanie Navimowa oparte jest na systemie nawigacji satelitarnej. Mocne zacienienie w niektórych scenariuszach na zewnątrz może stanowić duże wyzwanie dla Navimow H-Series. Możesz skorzystać z listy kontrolnej, aby dokonać wstępnej oceny trawnika w celu ustalenia, czy kosiarka Navimow jest odpowiednia dla Twojego trawnika.
– Podczas mapowania możesz odnieść się do siły sygnału wyświetlanej przez sprawdzanie sygnału w aplikacji, aby dostosować położenie anteny lub określone obszary.
• Jeśli wynik Twojej listy kontrolnej to „zalecane”, ale słaby sygnał satelitarny nadal występuje często, skontaktuj się z serwisem posprzedażnym w celu dalszej diagnostyki.
Czy potrzebuję tymczasowego ogrodzenia do mojego ogrodu?
Tymczasowe ogrodzenie to dodatkowa pomoc w ochronie obszarów, do których nie chcesz wjeżdżać kosiarką.
Zawsze możesz ustawić strefę zakazu za pośrednictwem aplikacji, ale w następujących sytuacjach możesz również potrzebować tymczasowego ogrodzenia jako podwójnej ochrony:
– Granica znajduje się w pobliżu basenu, do którego kosiarka nie powinna w żadnym wypadku wpaść.
– Granica znajduje się blisko ogrodzenia lub krzaków, dlatego sygnał satelitarny jest słaby w tym konkretnym miejscu.
Jak sprawdzić sygnał satelitarny po ustawieniu mapy? Co powinienem zrobić, jeśli sygnał jest słaby?
Po pomyślnym ustawieniu mapy w aplikacji otrzymasz powiadomienie przypominające o sprawdzeniu sygnału satelitarnego. Jest to ważne, aby zdecydować, czy trzeba zmienić mapę lub ponownie zainstalować antenę w innym miejscu.
Mapa z różnymi kolorami zostanie wyświetlona na ekranie telefonu, aby wskazać siłę sygnału. Zielony: mocny; pomarańczowy: niewystarczająco dobry; czerwony: słaby. Jeśli sygnał nie jest silny, zapoznaj się z poniższymi rozwiązaniami.
>>>JAK SPRAWDZIĆ SYGNAŁ SATELITARNY<<<
- Sprawdź sygnał anteny. Jeśli wskaźnik sygnału anteny świeci się na czerwono, znajdź inne miejsce do zainstalowania anteny lub zamontuj antenę na dachu lub ścianie, korzystając z zestawu do instalacji anteny (Akcesorium opcjonalne, które można kupić osobno).
- Jeśli na granicy sygnał jest słaby lub niewystarczająco dobry, usuń wszystko, co może blokować sygnał lub edytuj granicę lub postaw dodatkowe ogrodzenie.
- Jeśli na kanale znajduje się ciągły czerwony obszar, usuń wszystko, co może blokować sygnał lub ustaw kanał w innym miejscu, z dala od wysokich drzew i ścian.
Czy potrzebuję zestawu przedłużającego antenę?
Antenna Extension Kit to opcjonalne akcesorium do instalacji anteny na ścianie lub dachu, poprawiające sygnał satelitarny.
Jeśli Twoje podwórko ma następujące cechy, może być konieczne zakupienie zestawu przedłużającego antenę i zainstalowanie anteny na wyższym poziomie, aby uzyskać lepszy sygnał satelitarny,
– Wokół trawnika znajdują się wysokie zielone płoty (powyżej 1,5 m).
– Trawniki otaczają budynek, podczas gdy inne budynki znajdują się w pobliżu tego budynku
Zestaw przedłużający antenę może w pewnym stopniu poprawić odbiór sygnału satelitarnego, ale rzeczywisty efekt można określić dopiero po próbnej ocenie w Twojej lokalizacji. Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z lokalnym sprzedawcą.
Zestaw przedłużający zawiera jeden przedłużacz (10 m), jeśli to nie wystarczy, można dokupić dodatkowy przedłużacz (10 m, sprzedawany oddzielnie). Całkowita długość nie powinna przekraczać 20 m.
Jakie jest idealne miejsce do zainstalowania stacji ładującej i anteny GNSS?
Zainstaluj stację ładującą na miękkiej i płaskiej powierzchni. Aby uzyskać silny sygnał z GNSS, należy zainstalować stację ładującą i antenę GNSS na otwartej przestrzeni bez przeszkód w promieniu 2 m. Antena powinna zapewniać czysty widok nieba, tak aby co najmniej 110° nieba było niezakłócone.
>>> IDEALNA LOKALIZACJA<<<
Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedniego miejsca na ziemi, rozważ użycie zestawu przedłużającego antenę (sprzedawany oddzielnie) w celu zamontowania anteny na dachu lub ścianie w celu uzyskania lepszego sygnału satelitarnego.
Co powinienem zrobić przed ustawieniem wirtualnej granicy?
Aby zapewnić pomyślną konfigurację, zainstaluj aplikację Navimow. Umieść stację ładującą i antenę w miejscu z dobrym sygnałem GPS. Usuń śmieci, sterty liści, zabawki, druty, kamienie i inne przeszkody z trawnika. Długa i gęsta trawa nie jest przyjazna dla pierwszego koszenia. Sugerujemy wcześniejsze skoszenie trawnika do wysokości 6 cm lub mniejszej. Upewnij się, że dzieci i zwierzęta są poza trawnikiem.
Jak wyznaczyć granicę?
Postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji i zdalnie steruj kosiarką za pomocą telefonu, aby wyznaczyć granicę.
Co zrobić, jeśli mam więcej niż jeden oddzielny trawnik?
Do mapowania obszaru roboczego używamy aplikacji Navimow. Jeśli masz więcej niż jeden oddzielny trawnik, po prostu utwórz wiele granic w razie potrzeby, a następnie skonfiguruj kanał, aby połączyć granice. Upewnij się, że kanał ma więcej niż 1 m szerokości i nie ma tam wysokich drzew ani budynków, które mogłyby blokować sygnał. Nie zapomnij stworzyć niedostępnej wyspy dla obiektów wymagających ochrony lub obszarów, do których kosiarka nie ma wstępu, np. kwietnik, drzewka, dekoracje trawnika, oczko wodne, głowice zraszaczy, wschodzące korzenie itp.
Jaka jest minimalna wysokość i szerokość wymagana dla kosiarki do przejechania przez przejście?
Wysokość nie powinna być mniejsza niż 40 cm; szerokość nie powinna być mniejsza niż 100 cm.
Jak odesłać Navimow z powrotem do stacji ładującej?
Jeśli mapa została utworzona, a kosiarka znajduje się w miejscu o dobrym sygnale, możesz w dowolnym momencie kliknąć opcję Dom w aplikacji lub nacisnąć HOME+OK na kosiarce, aby odesłać kosiarkę z powrotem do stacji ładującej.
Jak zrestartować/zresetować/zrestartować Navimow?
Naciśnij i przytrzymaj OK przez cztery sekundy, aby wyłączyć Navimow, a następnie ponownie naciśnij OK, aby ponownie uruchomić/zresetować/zrestartować kosiarkę zautomatyzowaną.
Uwagi:
- Jeśli istnieją nieukończone zadania koszenia, postęp koszenia zostanie również zresetowany po ponownym uruchomieniu/resetowaniu/ponownym uruchomieniu.
- Navimow nie można wyłączyć, gdy znajduje się w stacji ładującej.
Zauważyłem skraplanie wody wewnątrz kosiarki. Powinienem być zaniepokojony?
Po deszczowej pogodzie wewnątrz dekoracyjnego przezroczystego korpusu kosiarki może dojść do skroplenia, które później naturalnie odparuje i nie będzie miało wpływu na codzienne użytkowanie.
Jak edytować lub usunąć mapę?
Możesz edytować lub usunąć całą mapę w aplikacji Navimow. Przejdź do: Ustawienia>KOSIARKA>Zarządzanie mapą. Upewnij się, że telefon jest połączony z kosiarką przez Bluetooth.
Koszenie ręczne i priorytet koszenia zaplanowanego?
Koszenie można rozpocząć na trzy sposoby:
- W aplikacji kliknij Koś teraz.
- Na kosiarce naciśnij MOW, a następnie OK, aby rozpocząć koszenie.
- Kosiarka uruchamia się automatycznie zgodnie z harmonogramem koszenia. Pierwsze dwa nazywane są koszeniem ręcznym, a ostatnie koszeniem planowym.
– Gdy rozpoczniesz ręczne zadanie koszenia, kosiarka będzie pracować do osiągnięcia 100% postępu.
– Po skonfigurowaniu harmonogramu kosiarka będzie pracować tylko w zaplanowanych godzinach. Gdy osiągnie 100% postępu, kosiarka rozpocznie pracę od nowa.
– Jeśli masz już harmonogram, a następnie rozpoczniesz ręczne zadanie koszenia, kosiarka zignoruje harmonogram i będzie kosić cały trawnik, aż do osiągnięcia 100% postępu.
Jak włączyć kosiarkę?
Naciśnij przycisk OK, aby włączyć kosiarkę.
Jak rozpocząć koszenie?
Możesz rozpocząć koszenie, naciskając przyciski ręcznie (MOW + OK), za pośrednictwem aplikacji lub ustawiając harmonogram koszenia w aplikacji.
Jak wyłączyć kosiarkę?
Naciśnij i przytrzymaj przycisk OK przez 4 sekundy. Gdy kosiarka jest wyłączona, usłyszysz sygnał dźwiękowy. Wyświetlacz kosiarki i oświetlenie otoczenia zostaną wyłączone.
Uwagi:
- Kosiarki nie można wyłączyć w stacji ładującej.
- Gdy funkcja antykradzieżowa jest włączona, przed wyłączeniem należy wprowadzić kod PIN.
- Jeśli kosiarka jest zablokowana, przed ręcznym uruchomieniem kosiarki należy wprowadzić kod PIN.
Jak odblokować i zablokować kosiarkę?
Jeśli kosiarka jest zablokowana, musisz wprowadzić kod PIN, aby ją odblokować. Domyślny kod to 0000. Naciśnij przycisk MOW/PARK na kosiarce, aby zwiększyć/zmniejszyć cyfrę i naciśnij OK, aby potwierdzić kod. Kod można zmienić w aplikacji, przejdź do Ustawienia>Kosiarka>Resetuj kod PIN.
Naciśnij i przytrzymaj przyciski MOW + PARK na kosiarce, aby zablokować kosiarkę.
Jak ładować kosiarkę?
- Automatyczne ładowanie:
– Gdy zadanie koszenia zostanie zakończone lub poziom naładowania akumulatora jest niski, kosiarka automatycznie powróci do stacji ładującej w celu naładowania. Podczas koszenia możesz także nacisnąć przyciski HOME i OK, aby wysłać kosiarkę z powrotem do stacji ładującej w celu naładowania. - Ładowanie ręczne:
– Umieść kosiarkę w stacji ładującej. Upewnij się, że pasek ładujący na kosiarce jest dobrze połączony z paskiem stykowym na stacji ładującej. Włóż wtyczkę zasilacza do odpowiedniego gniazdka sieciowego.
Jak transportować kosiarkę?
Wyłącz kosiarkę przed każdym transportem. Podnoś lub przenoś kosiarkę, trzymając ją za uchwyt. Upewnij się, że tarcza tnąca jest skierowana na zewnątrz, odwrócona od ciała.
Uwaga: W przypadku konieczności transportu na duże odległości kosiarkę należy zapakować w oryginalne opakowanie.
Czy orzechy spadające z drzewa np. dąb, wpływają na wydajność kosiarki?
Okresowo sprawdzaj teren, na którym kosiarka ma być używana. Usuń wszystkie kamienie, patyki, druty, kości, nakrętki i inne ciała obce, aby uniknąć uszkodzenia kosiarki. Ponadto nakrętki zakleszczone między kołami a błotnikiem mogą przeciążać kosiarkę, starzeć ostrza i skrócić ich żywotność.
Jak wyregulować wysokość koszenia?
Wysokość koszenia można regulować w aplikacji: Ustawienia>Kosiarka>Wysokość koszenia, zakres regulacji to 30~60mm, a minimalny regulowany skok to 5mm.
Jakie informacje mogą być wyświetlane na ekranie serii Navimow H?
- Poziom baterii
– Kolor wskazuje poziom naładowania baterii: 50%–100% ciągły zielony, 20%–49% ciągły żółty, 5%–19% stały czerwony, <5% czerwony migający.
– Stan blokady kodu PIN
– Kosiarka zablokowana. Wprowadź kod PIN, aby odblokować
– Wskaźnik ostrza
– Tarcza tnąca obraca się. Proszę się nie zbliżać
– Wi-Fi
– Połączenie Wi-Fi (tylko dla modelu H500E)
– Dane komórkowe
– Połączenie 4G (dla modeli H800E, H1500E i H3000E)
– Bluetooth
– Połączenie Bluetooth
– Wyświetlacz deski rozdzielczej
– Pokazuje procent koszenia, kod PIN, kod błędu itp.
– Znaczenie cyfr i symboli na wyświetlaczu:
Brak mapy.
– 0~100: Postęp koszenia będzie wyświetlany jako 0~100 w procentach, na przykład 70 wskazuje, że 70% mapy zostało już skoszone.
– Numer czterocyfrowy: kod błędu, na przykład 4011. Patrz dalsze instrukcje.
– STOP: przycisk STOP jest wciśnięty podczas koszenia.
– OtA: Aktualizacja oprogramowania układowego.
Dlaczego muszę przechowywać stację ładującą i antenę zimą?
Mroźne zimy i ekstremalne warunki pogodowe, takie jak zamiecie śnieżne, są niebezpieczne dla Twojej kosiarki automatycznej i stacji ładującej. Aby chronić je przed trudnymi warunkami, zalecamy przechowywanie stacji ładującej i anteny w pomieszczeniu. W przypadku pozostawiania urządzeń na zewnątrz należy rozważyć zastosowanie środków ochronnych, na przykład osłonięcie ich osłonami ochronnymi, aby uniknąć niepotrzebnych uszkodzeń.
Przewodnik po zimowym przechowywaniu Navimow
>>> PO ZIMOWANIU-PRZEWODNIK<<<
Dobre przechowywanie Navimow przez zimę gwarantuje doskonały stan mechaniczny i wydajność wiosną oraz korzystnie wpływa na utrzymanie żywotności akumulatora. Oto procedury i wskazówki dotyczące przechowywania kosiarki zimą:
- Przygotowanie przed przechowywaniem na zimę
1.1 Wyczyść wszystkie harmonogramy koszenia
Otwórz aplikację Navimow i przejdź do Ustawienia > Ustawienia pracy > Harmonogram koszenia, aby wyczyścić wszystkie harmonogramy koszenia.
1.2 Naładuj akumulator
Naładuj kosiarkę zautomatyzowaną i upewnij się, że poziom naładowania akumulatora wynosi ≥85%. - Demontaż stacji ładującej i anteny GNSS
2.1 Odłącz stację ładującą od zasilania, a następnie wyłącz kosiarkę zautomatyzowaną, naciskając i przytrzymując przycisk OK przez ponad cztery sekundy.
2.2 Aby uniknąć ponownego mapowania w następnym roku, zalecamy zaznaczenie pozycji stacji ładującej przed wyjęciem stacji ładującej i anteny GNSS. W międzyczasie pozostaw widelec podstawy lub zestaw przedłużający antenę, który utrzymuje antenę GNSS na swoim pierwotnym miejscu i zdejmij antenę GNSS tylko na czas przechowywania. Konkretne kroki są następujące.
a) Za pomocą klucza imbusowego odkręć cztery śruby mocujące stację ładującą.
b) Zaznacz pozycję, wkładając cztery usunięte śruby lub inne podobne przedmioty do oryginalnych otworów.
c) Zdejmij antenę GNSS ze stojaka lub zestawu przedłużającego antenę i pozostaw widelec podstawy lub zestaw przedłużający antenę w pierwotnej pozycji. - Przechowywanie na zimę
3.1 Przed przechowywaniem kosiarki zautomatyzowanej wyczyść całą jej zewnętrzną powierzchnię mokrym ręcznikiem lub miękką szczotką. Oczyść także system koszenia.*
*Uwaga: Przed przystąpieniem do czyszczenia systemu tnącego należy założyć rękawice ochronne, aby uniknąć skaleczenia ostrzami.
3.2 Zapakuj kosiarkę zautomatyzowaną, stację ładującą, antenę GNSS, kabel zasilający, rurę przedłużającą i przedłużacz do ich oryginalnych opakowań i przechowuj je w suchym, zabezpieczonym przed mrozem miejscu.
3.3 Wyłącz kosiarkę zautomatyzowaną przed przechowywaniem. Zalecamy wyjmowanie stacji ładującej i kosiarki zautomatyzowanej w celu naładowania kosiarki zautomatyzowanej co 120 dni i naładowanie akumulatora do poziomu 85% lub wyższego. - Ponowne użycie kosiarki automatycznej po przechowywaniu w okresie zimowym
4.1 Zainstaluj antenę GNSS z powrotem na stojaku lub zestawie przedłużającym antenę.
4.2 Znajdź poprzednią pozycję mocowania stacji ładującej, umieść stację ładującą, wyrównując płytkę ładującą z oryginalnymi otworami i podłącz kabel zasilający.
Uwaga: Należy koniecznie zaznaczyć oryginalne otwory mocujące, aby stacja ładująca mogła zostać prawidłowo umieszczona w pierwotnym miejscu w nadchodzącym roku.
4.3 Ustaw kosiarkę zautomatyzowaną poza stacją ładującą i naciśnij przycisk OK, aby uruchomić kosiarkę zautomatyzowaną. Gdy lampka kosiarki zautomatyzowanej zmieni kolor na niebieski, naciśnij przycisk HOME, a następnie naciśnij przycisk OK. Kosiarka zautomatyzowana przejdzie do stacji ładującej i się naładuje. Jeśli pojawi się kod błędu 6004 lub komunikat „Nie można rozpocząć harmonogramu koszenia”, ponieważ stacja ładująca/antena nie znajduje się w pierwotnej pozycji z zeszłego roku, w takim przypadku poprzednia mapa nie jest już użyteczna. Musisz usunąć poprzednią mapę i utworzyć nową.
4.4 Jeśli kosiarka zautomatyzowana może udać się do stacji ładującej i naładować się prawidłowo, naciśnij przycisk MOW, aby rozpocząć zadanie koszenia. Jeśli kosiarka zautomatyzowana może opuścić stację ładującą i rozpocząć prawidłowe koszenie, a w aplikacji nie pojawia się błąd, kosiarka zautomatyzowana może działać normalnie.
Jak wymienić ostrza?
W przypadku regularnej eksploatacji kosiarki zaleca się wymianę noży i śrub co 1-2 miesiące, aby zapewnić bezpieczeństwo i lepsze efekty koszenia. Podczas sprawdzania lub serwisowania noża zakładaj grube rękawice. Wykonaj poniższe kroki:
- Wyłącz kosiarkę.
- Aby uniknąć zarysowania, umieść kosiarkę do góry nogami na miękkiej i czystej powierzchni.
- Użyj śrubokręta krzyżakowego, aby poluzować trzy śruby.
- Wyjmij śruby i ostrza.
- Zamocuj nowe ostrza i śruby. Upewnij się, że ostrza mogą się swobodnie obracać.
Jak czyścić kosiarkę Navimow?
Kosiarkę Navimow można czyścić szmatką lub wężem ogrodowym.
Przed czyszczeniem upewnij się, że kosiarka jest wyłączona.
NIE WOLNO czyścić alkoholem, benzyną, acetonem ani innymi żrącymi/lotnymi rozpuszczalnikami. Substancje te mogą uszkodzić wygląd i wewnętrzną strukturę kosiarki.
Jak przechowywać Navimow H-Series?
- Przed przechowywaniem wyłącz kosiarkę. Pamiętaj, aby naładować akumulator do 85% lub więcej, aby uniknąć nadmiernego rozładowania, które spowoduje trwałe uszkodzenie akumulatora.
- Przechowywać w chłodnym i suchym miejscu w pomieszczeniu. Wystawienie na działanie promieni słonecznych i ekstremalnych temperatur (zarówno wysokich, jak i niskich) przyspieszy proces starzenia się elementów i może trwale uszkodzić akumulator.
- Odłącz stację ładującą.
- Trzymaj kosiarkę, stację ładującą i zasilacz z dala od źródeł ciepła (takich jak piece, kaloryfery itp.) lub chemikaliów.
- Chroń zasilacz przed wilgocią i przechowuj go w dobrze wentylowanym miejscu.